miercuri, 9 mai 2012

Papiota de ciortan la tigaie grill

Nu m-am apucat de cusut sau de croitorie, papiota vine de la impachetatul pestelui cu ce doriti voi sa adaugati in si pe el.
Se gateste foarte rapid, e dietetic bio-eco toate celelalte si deosebit pentru copii cat si pentru domniile noastre.
In cazut adultilor merge si un pahar de vin alb.


Ingrediente:
- un ciortan sau orice fel de peste eu asta am avut in frigider aprox. 500g
- ulei doua linguri
- o ceapa verde
- doua fire de usturoi verde
- marar proaspat
- patrunjel verde
- piper
- sare
- un cartof-pe post de garnitura
(puteti pune ce legume doriti numai sa se faca odata cu pestele sa nu ramana crude)

Mod de preparare:
Pentru inceput faceti rost de un pestisor, daca e unul mai mare faceti portii si puneti doar cat va este necesar pentru  a va ostoi foamea iar restul la congelator.
In cazul meu avem un ciortanel la 500g pe care dupa spalare si curatare il asezonam cu sare si piper.
Pentru a nu pierde timpul curatam cartoful si il feliem subtire ca sa fiarba cat mai rapid. Taiem rondele ceapa si usturoiul.
Asezam cartofii fierti pe hartia de copt pe care am unso cu un pic de ulei dupa care asezam pestele, eu l-am pus intreg e mai artistic.
Adaugam amestecul de ceapa, usturoi, marar si patrunjel, deasupra, dedesubt cat si in interiorul pestelui dupa care stropim cu restul de ulei.


Strangem marginile hartiei de copt in asa fel incat sa nu curga sucul pe care il lasa pestele, in acest fel gatindu-se in aburii din interior. O nebunie pentru ca pestele nu se usuca si este foarte suculent.


Pentru a evita ca hartia de copt sa se arda si chiar sa se prinda de tigaia grill, indicat este sa ungem cu ulei, dar sa punem peste tigaie si o folie din aluminiu.
In acest fel vom proteja hartia si vom putea roti pestele ori de cate ori dorim, pentru a se gati frumos.

Timp de gatire max.10-15 min. la un foc moderat.


Pofte sa aveti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu