duminică, 10 iunie 2012

Shaorma a'la Petrisor

Ca informatie nu neaparat necesara si nu ca v-ar interesa, dar ca sa aiba un nume cat de cat interesant, ce scrie dupa a'la e al doilea prenume al meu.
Deci Petrisor in bucatarie e de belea :))


Nu e o mancare recomandata sa o faci in casa. Am mai vazut o master chef_erita sau cfr-ista de asta pe un blog de haleala care povestea ca e mai buna sa o faci in casa ..., de parca aia de la diferite fast food-uri de pe la Palas sau de unde or mai fi, le fac afara.
Glumesc, cu siguranta e mai buna stii ce ai pus in ea, pieptul il cumperi proaspat, uleiul de la cartofi nu e de saptamana trecuta, lipia si,....


Totusi e mai comod sa stai la masa si sa munceasca altii pentru tine, iar tu sa-i recompensezi cu un 9, 12, 16 lei.
Dar avand in vedere ca eu am muncit la ea sa zicem vreo doua ore tocmai de asta si zic ceea ce am zis mai sus, am s-o postez aici fara prea multe etape pregatitoare, doar poze de final pentru ca nu e mare vrajeala de facut dar arata frumos, e plina de culoare si de ce sa nu zic a fost si buna rau.


Acum ca ingredinte, puneti ce aveti prin casa, am glumit are si mancarea asta o baza.
- Lipie - facuta in casa nu e mare lucru dar iti ia ceva timp: faina, apa calduta drojdie (cat o nuca mai micuta), sare si o lingurita de zahar. Framantati lasati la dospit iar apoi portionati aluatul pentru doua, trei,... lipii cate aveti nevoie.

Nu faceti un aluat mare nu e nevoie si sigur il veti arunca.
        - intindeti bine foaia de aluat cum arata cea pe care o cumparati si o coaceti intr-o tigaie de tuci daca aveti sau de teflon, ce aveti ies mai moi decat la cuptor.
Eu personal le-am copt in cuptor, au iesit un pic frisbee, dar le-am rezolvat cu ketchup si maioneza sau inmuiat fara probleme.


-piept de pui - ce indicatie va dau eu e sa nu taiati pieptul bucatele mici si dupa aia sa-l sotati cu ce o fi, pentru ca isi pierde sucul din el si se umple de ulei.
                    - cel mai bine e sa-l faceti pe gratar pe o tigaie grill, in felul asta va fi mult mai fraged si mai bun, piper, sare si apoi sa-l taiati bucatele cum doriti mai mici sau mari.

Restul:
- maioneza - facuta in casa + usturoi
- castraveti murati
- castraveti verzi
- rosii
- salata de varza
- cartofi prajiti noi (se poate si fara asta ca sa fie mai sanatoasa)
Mai departe cred ca va pricepeti sa o inveliti in hartie si sa o bagati la microunde.

Singurul ingredient cumparat si cu care nu sunt de acord e ketchup-ul, dar se poate pune si suc de rosii intr-o combinatie de usturoi, sare, piper un pic de zahar, oregano cum e sosul de pizza si dat pe foc sa scada putin. Pieptul de pui si asta e cumparat dar na, nu putem creste pui la bloc.


Cam asta e aventura Shaorma a'la Petrisor, si va zic doar atat pofta buna pe undeva pe la MADO :))).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu