duminică, 1 aprilie 2012

Rezervatia naturala Cotul Bran, Prut

Pentru cei interesati de spinning la rapitor cel mai recomandat loc si in acelasi timp aproape de Iasi, ar fi cotul Bran incadrat ca arie protejata declarata si rezervatie naturala, fiind interzis pescuitul pana anul trecut, dar acum puteti merge linistiti sa va incercati norocul.

Cotul Bran

Ca localizare este in vecinatatea satului Bosia, comuna Ungheni, circa 25 km de Iasi suprafata de 10,00 ha este rezultatul indiguirii raului Prut, cotul Bran ramanand separat de rau.
Specii de pesti prezente:
- rosioara, caras, avat, stiuca, somn, platica, salau, biban.
Stiuca este prezenta si spre deosebite de curgator adica Prut se si prinde.


Anul trecut in vara am fost martorul unor privelisti deosebite cand deasupra apei au aparut niste spinari de pesti care nu erau tocmai mici eu cu colegii de pescuit fiind undeva sus de unde se putea vedea foarte bine, deci nerecomandat a se face baie in slipi sau fara, somnul poate fi atras de rame:)).

Una peste alta este un loc deosebit care iti poate garanta o zi frumoasa si relaxanta, dar ca oriunde in alt loc de pescuit nu iti poate garanta si peste.

Fir intins si calm, calm, calm,

7 comentarii:

  1. pentru a pescui pe Cotul Bran ai nevoie de permis de pescuit?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,
    Din pacate da, este nevoie de permis de pescuit fiind si in zona de frontiera.
    In cazul in care mergi cu cineva care poseda un permis de pescuit e in regula pentru ca este voie cu un insotitor
    Bine insotitorul nu are drept de pescuit dar nu prea se iau cei de la politia de frontiera daca stai si tu cu un bat langa tine.
    Cel mai simplu e sa-ti faci un permis de pescuit si nu o sa ai nici un fel de probleme.
    Citeste postarea asta: http://bucatarimcupescarul.blogspot.com/search/label/Taxa%20permis%202012 si aici o sa gasesti toate detaliile despre cum poti sa-ti procuri permisul de pescuit care incepand de anul acesta va fi valabil 8 ani fara sa ti se elibereze alt permis, bine se va plati o taxa anuala nesemnificativa.
    Sau poti sa mergi la prietenii asociatia Prietenii Pescari si iti vor elibera de acolo contra unei sume de 90 de lei ceva de genu.

    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost si eu weekend`ul acesta aici la pescuit..foarte frumos locul..capturile..caras in special. Dar nu ne lasam "invinsi" :) O intrebare as avea si eu, stiti cumva daca as dori sa iau insotitor, e nevoie de alte foi suplimentare pentru el? Sau cum e treaba? Doar spun politailor ca e insotitorul meu si eventual anunt atunci cand sun la cei de la frontiere unde ma duc ?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va salut respectuos,
      Intradevar frumusetile locurilor sunt pe deplin incantatoare. Linistea si bineinteles berea rece te duc cu gandul la delta lui Octavian Cotescu si a lui Toma Caragiu. Ma bucur ca sunt oameni care apreciaza si iubesc aceste locuri, decat marea marlanie de la baltile jud. Iasi.
      Cat despre ce mai intrebat, nu e nevoie de nici un act suplimetar pentru insotitor. In momentul in care anunti telefonic ca doresti sa mergi intr-o zona a Prutului, zona de frontiera ca ai un insotitor cu tine, nume chestii de astea ce te intreaba ei pentru identificare.
      Fara probleme poti sa virusezi cat mai multe persoane cu acest microb Prut + pescuit :)).

      Nu te lasa invins dupa cum bine spui si pana pe 31 decembrie sa ai parte doar de fire intinse, de la ceva vioi:))

      Respect.

      Ștergere
  4. Lucian am primit si eu de curand de la galati permisul de pescuit unde ar mai trebui sa merg cu el pentru a putea pescui pe prut ?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  5. salut lasa-mi un id de messeanger yahoo poate facem un pescuit impreuna eu am bunici exact din com. bosia marhonda cand te duci la cotu bran treci prin sat. Eu sunt din iasi si cu toate astea nu prea am pescuit pe prut si anul asta il fac defapt astept sa il ridic de la politia de frontiera

    RăspundețiȘtergere
  6. la cotul bran este prohibitie este vreun regulament taxa ceva cum se procedeaza

    RăspundețiȘtergere